O icoana superba ce reprezinta Copie a Icoanei Maicii Domnului Semnul „Țarskoe Selo”-Знамение ce se afla in biserica Academiei teologice din Tarskoe Selo
Ocrotitoare de necazuri ,primejdii,-pecetea Mantuirii noastre!
Protejeaza si inlatra primejdiile si nenorocirile. Stinge vapaia incercarilor si ispitelor.Risipirea si inlaturarea primejdiilor,odihna celor tulburati bolnavi de depresie,aducatoare de pace. Există multe cazuri cunoscute când vindecarea de boli oculare a fost dată prin rugaciuni la aceasta icoana „Semn”-Znamenie.
Ajută în timpul călătoriilor lungi, protejează împotriva dușmanilor, în timpul conflictelor,razboi,aparatoare in cataclisme si necazuri mari.Această imagine sfântă este ocrotitoare in timp de pandemii ,aceasta a ajutat mult împotriva holerei, ajuta si pe cei care sufera in urma deficiențelor de vedere și a altor afecțiuni similare.
27 noiembrie si 10 decembrie ( stil vechi) Biserica Ortodoxă sărbătorește Ziua Icoanei Maicii Domnului „Semnul” icoana Maicii Domnului „Țarskoe Selo”
Icoana Maicii Domnului „Țarskoe Selo” este o veche icoană făcătoare de minuni, ce a fost dăruită Țarului Alexei Mihailovici de către unul din Patriarhii Răsăritului (se presupune că este vorba despre Sfântul Atanasie al Constantinopolului, prăznuit pe 28 octombrie/10 noiembrie).
Țarul Petru I a transferat icoana împreună cu alte obiecte sfinte de la Moscova, în noua sa capitală (Țarskoe Selo).
mai multe detalii aici pe pagina
https://old.spbda.ru/about/academic-chapels/chudotvornaya-ikona-bojiey-materi-znamenie-carskoselskaya/
În biserica academică, în numele sfântului apostol și evanghelist Ioan Teologul, se află o imagine miraculoasă a Preasfintei Maicii Domnului „Semnul” Țarskoe Selo, un altar de familie al dinastiei Romanov. Originea sa se pierde în adâncul secolelor. În Rusia, apare în secolul al XVII-lea, când Patriarhul Atanasie al Constantinopolului i-a prezentat imaginea țarului Alexei Mihailovici. După întemeierea noii capitale, Sankt Petersburg, Petru I a mutat icoana la palatul de pe Neva. În 1944, naziștii au fugit din Tsarskoye Selo, furând icoana Semnului, care a fost descoperită curând la Riga. În primăvara anului 1948, cu binecuvântarea Mitropolitului Grigore (Chukov) al Leningradului și Novgorodului, icoana a fost transferată la reînviată AcademieTeologica din Leningrad. După persecuția Bisericii și război, icoana Țarskoie Selo a Semnului a devenit cu adevărat un semn bun, un miracol, dovada unei noi treziri și înflorire a ilustrei academii. Toți profesorii și elevii simt prin această imagine Coperta Reginei Raiului răspândită peste ei. Sub Arhiepiscopul Constantin, s-a reînviat buna tradiție de a citi acatistul înaintea acestei imagini miraculoase în zilele de miercuri, când toți elevii Școlii Teologice se adună pentru a o slăvi în rugăciune pe Regina Cerurilor.
Sub denumirea de icoană a Semnului _Znamenie sau Oranta a Maicii Domnului, noi, în Rusia, cunoaștem de multă vreme multe icone in care Maica Domnului este reprezentata bust cu mainile ridicate in rugaciune si Mantuitor la pieptul sau,in aceasta insa vedem un heruvim si un serafim in partile laterale a icoanei. Pruncul Dumnezeu binecuvântează lumea cu mâna Sa dreaptă, iar în stânga Sa ține un sul ca simbol, semn al învățăturii mântuitoare cu care El luminează neamul omenesc. Însuși numele „Semn” a fost adoptat pentru prima dată la sfârșitul secolului al XII-lea de imaginea Preasfintei Maicii Domnului, care se afla atunci în Veliky Novograd. Marele Duce de Suzdal și Vladimir Andrei Bogolyubsky, în alianță cu mulți alți prinți ruși apaanați, au decis să-l liniștească pe rebelul Novgorodului și, în acest scop, l-a trimis împotriva lui în iarna anului 1170. o armată militară uriașă și puternică. Novgorodienii erau cuprinsi de o mare frică și căutau mântuirea prin rugăciune comună, fierbinte, plină de lacrimi în bisericile lor, care erau deschise zi și noapte.
În fruntea celor care se rugau era arhiepiscopul de atunci al Novgorod - Ioan, care a fost ulterior canonizat (în 1186, amintirea sa este 7 septembrie). El a avut autoritatea să ia icoana Preasfintei Maicii Domnului de la Biserica Mântuitorului de pe strada Ilinaya și să o ridice până la zidurile orașului. Icoana a fost adusă solemn pe zidul orașului și întoarsă spre atacatori. Una dintre săgețile trase a lovit chipul Maicii Domnului, după care icoana însăși s-a întors spre oraș și lacrimi curgeau din ochii Ei, pe care Vladika Ioan i-a adunat în felonul său. În același timp, o groază bruscă a căzut asupra celor care asediau orașul i-a cuprins un întuneric groaznic și au început să se lovească unul pe celălalt; Văzând acest lucru, novgorodienii s-au grăbit să deschidă porțile orașului, s-au repezit asupra adversarilor lor și au câștigat o victorie completă, finală asupra lor.
Aceasta s-a intamplat pe 25 februarie 1170. În amintirea „Semnului Preasfintei Maicii Domnului, care a fost în marele Novograd”, atunci Vladyka Ioan a stabilit o sărbătoare, care de atunci este sărbătorită anual pe 27 noiembrie și are propria procesiune speciala. Sărbătoarea nu a fost stabilită pentru 25 februarie, pentru a nu perturba slujba Săptămânii a Postului Mare, care avea loc de obicei la acea data, ci a fost stabilita pentru 27 noiembrie, cand este si ziua ziua de pomenire a Sf. Mare Mucenic Iacov Persanul.
Care este originea icoanei noastre a Semnului a Sfintei Fecioare Maria? Unde și cum a ajuns la noi? Icoanele Semnul-Znamenie(Oranta -greaca), situate în diferite locuri din Patria noastră, se dovedesc a fi în mare parte pictate pe modelul celui din Novgorod și par a fi copii ale acesteia. Aceste copii pe care le intalnim nu este reprezentarea ca in icoana noastră. Este suficient să o privim și să o comparăm cu cea din Novgorod pentru a fi convinși că icoana noastră nu poate fi în niciun fel recunoscută ca o simplă copie a acesteia din urmă, o imitație a acesteia. Și natura foarte strălucitoare a Maicii Domnului și poziția mâinilor ei și dimensiunea semnificativă a icoanei - totul elimină ideea oricărei dependențe de ea de Novgorod. Primele pagini ale istoriei originii icoanei noastre, din păcate, rămân neclare până astăzi. Este imposibil de spus în mod pozitiv unde, când și de către cine a fost pictată această imagine. Tradiția spune că altarul nostru a apărut în Rusia încă de pe vremea țarului Alexei Mihailovici (1646-1676) și i-a fost adus în dar de către unul dintre patriarhii ortodocși răsăriteni, care la acea vreme vizita adesea Moscova și aducea aici sanctuare din Răsărit. . Se sugerează că a fost, după toate probabilitățile, St. Atanasie Patelarius, Patriarhul Constantinopolului, a fost mai mult decât alții la Moscova și s-a bucurat de o atenție deosebită la curtea regală.
Sf. Atanasie s-a născut în 1597, a fost un filozof, filolog, poet și predicator elocvent. A iubit viața ascetică, a vizitat Athosul de mai multe ori și, gândindu-se să rămână acolo pentru totdeauna, și-a dobândit o mică chilie în care a locuit mai bine de un an. El s-a urcat de două ori la înălțimea tronului patriarhal al Constantinopolului și a părăsit de două ori tronul, care fluctua constant în acel moment. Patriarhul Atanasie a sosit la Moscova pe 16 aprilie 1653. iar la 22 aprilie a fost primit de Alexei Mihailovici și i-a vorbit țarului printr-un interpret cu un discurs de bun venit și i-a prezentat altarul adus in dar , care, conform scrierilor vechi era icoana Semnului. Este foarte posibil ca icoana să fi fost pictată și apoi achiziționată de Patriarh de pe Muntele Athos, se stie ca după căderea Bizanțului, s-a aprins prima scânteie a renașterii picturii icoanelor bisericești. Acceptată cu respect de țarul Alexei Mihailovici, icoana Semnului Maicii Domnului a devenit un altar de familie, profund venerat.
Petru cel Mare, după ce a fondat noua capitală - Sankt Petersburg, a mutat acolo sfânta icoană la palat. Înainte de moarte, potrivit istoriei, i-a dat icoana fiicei sale Elizaveta Petrovna. Elisabeta, după ce a primit icoana, a fost pătrunsă cu un respect si o dragoste deosebita pentru ea. Înainte de urcarea ei pe tron, la 24 noiembrie 1741, când susținătorii Elisabetei au convins-o să efectueze o lovitură de stat la palat și să-l aresteze pe domnitorii intrusi Anna Leopoldovna și pe tânărul împărat Ioan al VI-lea. Elisabeta s-a rugat mult timp in fata icoanei-aproximativ - 2 ore - în fața acestei icoane înainte de a decide să meargă la „Cabana Mișcătoare” a Regimentului Preobrazhensky și să înceapă o revoltă [3].
Cuvioasa împărăteasă a atribuit rezultatul rapid de succes al întreprinderii care i-a adus tronul nu numai eforturilor susținătorilor săi, ca o intamplate benefica ci datorita ajutorului divin de la MAica Domnului ce i-a ascultat rugaciunea prin icoana Sa, care s-a exprimat din partea ei într-o serie întreagă de actiuni.
În primul rând, manifestul privind urcarea la tron a fost publicat pe 27 noiembrie, ziua sărbătoririi Icoanei Semnului. Apoi ea a împodobit icoana Semnului cu o ramă și a ordonat ca pe părțile laterale ale icoanei să fie pictate chipurile Sf. Alexie, omul lui Dumnezeu și Sf.Ap.Petru ”, ale cărui nume au fost purtate de primii proprietari ai icoanei: bunicul și tatăl Elisabetei, iar la mijloc - Sf.Fer.Dreptii si neprihăniții Zaharia și Elisabeta-Parintii Sf.Ioan Botezator, în cinstea zilei îngeruluipazitor al sau- Elisabeta si a decis să construiasca o biserica in cinstea icoanei- la care s-a început construcția în Tsarskoye Selo-daruind imaginea sfanta a „Semnului Preasfintei Maicii Domnului”.
Înainte de sfințirea Bisericii Semnului din Tsarskoe (Detskoe) Selo, împărăteasa a ordonat transferul solemn al sfintei icoane de la palat din Sankt Petersburg la biserica nou construita. Acest transfer a avut loc la mijlocul luniii mai 1747. A durat trei zile cu opriri pe parcurs, care au fost probabil în palatele Sredne-Rogatsky și Pulkovo și au fost însoțite de o maiestuoasă procesiune religioasă a clerului capitalei și o mulțime de oameni. După aducerea icoanei la biserică, icoana, în direcția Elisabetei, a fost așezată în vârful catapetesmei, chiar deasupra Ușilor Împărătești, deasupra imaginii Cinei celei de Taină, și multă vreme, mai mult de 80 de ani (până în 1831), a rămas în acel loc.
În 1771, în noiembrie, în fața icoanei s-au ținut rugăciuni solemne pentru mântuirea lui Detskoe Selo de ciumă. Ciuma nu a ajuns la granițele Detskoye Selo și în curând a încetat complet.
În decembrie 1788 Ecaterina a II-a a ordonat construirea unei case mari cu patru etaje lângă palat și foarte aproape de Biserica Semnului. Ulterior, a găzduit acolo Liceul Tsarskoye Selo, deschis 19 octombrie în 1811.. Elevii Liceului, când în Biserica Palatului nu era slujbă, acestea mergeau la Biserica Semnului, iar la această biserică a mers și liceanul A.S. Pușkin.
La 12 mai 1820, a avut loc un mare incendiu devastator, care a distrus complet întregul interior al Liceului și o parte din palat. Avântate de un vânt puternic, flăcările au amenințat și Biserica Znamenskaya. Icoana făcătoare de minuni a Semnului Maicii Domnului a fost scoasă din locul ei de deasupra Ușilor Împărătești și scoasă din biserica, cu fața întoarsă catre foc. Rugăciunea de credință nu i-a făcut de rușine:
vântul, care ducea flăcările la Biserica Semnului, parcă ascultând de o forță necunoscută dintr-odata și-a schimbat instantaneu direcția și a început să se potolească, după care focul a început să slăbească, apoi focul s-a oprit curând și complet. În 1830 A.S. Pușkin a scris o poezie minunată, care în ochii unora este misterioasă, nerezolvată, dar, în opinia noastră, cu simbolismul său, are cea mai strânsă, directă relație cu icoana Semnului și influența sa puternică asupra poetului în anii de școală. . Această poezie (imitația lui Dante) .
În 1831, la Sankt Petersburg a izbucnit o boală epidemică teribilă - holera. Prostii, care s-a răspândit cu o moarte teribila printre oameni. Până la 600 de oameni au murit pe zi. A fost o revoltă în Piața Sennaya. Mulțimile de oameni s-au repezit cu furie la spitalele temporare și le-au distrus la pământ. În Detskoe Selo și-au amintit de ajutorul miraculos al Reginei Cerului, când Biserica Znamenskaya a fost salvată în mod miraculos de la foc. La 5 iulie 1831, în fața numeroșilor pelerini adunați în biserica, icoana Semnului Preasfintei Maicii Domnului a fost coborâtă în acea zi. Toți cei prezenți au căzut în genunchi cu smerenie evlavioasă în fața lăcașului care a coborât la ei și în lacrimi, s-au rugat în unanimitate în timpul slujbei de rugăciune slujită în biserică. La finalul slujbei de rugăciune, sfânta icoană a fost mutata din biserică în mâinile preoților și, unită cu multe alte imagini icoane ale Maicii Domnului urmată printr-o procesiune înduioșătoare de maiestuoasă a crucii. La sfârșitul slujbei de rugăciune, aceeași rugăciune a fost citită în genunchi (adică în 1170) înaintea icoanei Semnului Maicii Domnului de către locuitorii din Novgorod asediat, conduși de Arhiepiscopul Ioan. Această rugăciune se găsește în viața Sf. Ioan, arhiepiscopul de Novgorod, care se citește astfel:
O, prea milostivă Doamnă, Fecioară Născătoare de Dumnezeu! Tu ești Speranța, și Nadejdea și Mijlocitoroarea orașului nostru, esti Zidul și Acoperământul și Adăpostul tuturor creștinilor. De aceea noi, păcătoșii, ne bazăm pe Tine si Ne rugăm, Doamnă, Fiului Tău și Dumnezeul nostru, pentru cetatea noastră și nu ne lasa prada vrăjmașului nostru, ci auzi plânsul și suspinele poporului Tău și miluiește-te; și așa cum Fiul Tău a arătat milă celor din Ninivi de dragul pocăinței, tot așa arată-ți mila Ta și aici, Imparateasa cerului si a pamantului.”
Holera a trecut de Detskoye Selo. Credincioșii recunoscători au cerut permisiunea să ridice icoana Semnului Maicii Domnului de la locul ei de odinioară deasupra Ușilor Împărătești, si să o așeze într-o carcasă mare specială pentru icoane în spatele corului din dreapta al bisericii principale, astfel încât putea întotdeauna să aprindă lumânări în fața lui și să-l sărute cu venerație și dragoste si recunostintza.
S-a dat permisiunea. Nelimitându-se la aceasta, credincioșii din Detskoye Selo au cerut și permisiunea de a cânta pe 5 iulie 1831 acatist. Procesiunea religioasă se repeta anual la această dată. În 1863, în Detskoye Selo a avut loc un incendiu în Biserica Învierii și o parte din Palatul Ecaterinei. Ca și în cazuri similare anterioare, credincioșii au căutat ajutor de sus. Icoana Maicii Domnului a Semnului a fost scoasă din Biserica Semnului și au înconjurat clădirile în flăcări: focul s-a oprit aproape instantaneu. Aceasta a fost o nouă manifestare minunată a puterii miraculoase mântuitoare a Sf. icoane ale Semnului Maicii Domnului. După acest eveniment, venerarea Sf. icoanele s-au intensificat din ce în ce mai mult..mai multe copii au impanzit Rusia si intreaga lume ,ajutorul ei vine eminent si protectia si harul sau in casele in care aceasta este cinstita.
Prin aceasta icoana miraculoasa Maica Domnului daruieste o multitudine de daruri tuturor celor ce ise inchina si i se roaga , avand o manifestare minunată a puterii miraculoase mântuitoare a Sf. icoane a Semnului Maicii Domnului. Aceasta a izbavit orasul de razboi,a izbavit de incendiu ,de boala ciiuma si holera.
După acest eveniment, venerarea icoanei Semnu Pecetea mantuirii noastre s-au intensificat din ce în ce mai mult. În 1891, granițele laterale au fost desființate în Biserica Znamenskaya. În locul capelei laterale din dreapta a fost plasată o icoană făcătoare de minuni a Semnului Preasfintei Maicii Domnului. În locul celei din stânga, în conformitate cu icoana făcătoare de minuni, parohul bisericii Serkov A. a fost construit exact de aceeași dimensiune cu Icoana Semnului, Icoana Kazan a Maicii Domnului.
În anul 1747, în Țarskoe Selo a fost construită Catedrala în cinstea icoanei Maicii Domnului „a Semnului”.
Înaintea icoanei s-au săvârșit rugăciuni mai ales în momente de cumpănă și catastrofă națională, precum ciuma din 1771 sau holera din 1731. Prin mijlocirea Maicii Domnului, Țarskoe Selo nu a fost atins de teribilele epidemii ce cuprinseseră Rusia. Rugăciunile rostite înaintea icoanei Maicii Domnului „Țarskoe Selo” au oferit izbăvire și de incendii și naufragii.
În icoană, Preasfânta Născătoare de Dumnezeu este însoțită de doi heruvimi.
În copiile mai recente au fost adăugați, pe lângă heruvimi, Sfântul Apostol Petru, Sfântul Alexie omul lui Dumnezeu și pe părinții Sfântului Ioan Botezătorul: drepții Zaharia și Elisabeta.
Icoana Maicii Domnului „Țarskoe Selo” este prăznuită impreună cu celelalte icoane ale Maicii Domnului „a Semnului” din sinaxarele rusești.
Condacul 1
Vestit-a prorocul Isaia că tu, Fecioară, vei lua în pântece și vei naște pe Fiul lui Dumnezeu, pe cel Care a slobozit lumea din pântecele iadului și a răsărit semnul mântuirii tuturor celor care strigă ție:
Bucură-te, Maica Domnului, cea a semnului, pecetea mântuirii noastre!
Icosul 1
Cetatea Novgorodului ai izbăvit din cumplita primejdie, plecându-te spre rugăciunile fierbinți ale poporului necăjit, iar acum ascultă nevrednicele noastre rugăciuni, ale celor care cântăm ție așa:
Bucură-te, apărătoarea Novgorodului;
Bucură-te, poartă de mântuire;
Bucură-te, scara pocăinței;
Bucură-te, scut împotriva vrăjmașilor;
Bucură-te, primitoarea lacrimilor de pocăință;
Bucură-te, pavăză celor tulburați;
Bucură-te, cărarea mântuirii;
Bucură-te, slava credincioșilor;
Bucură-te, surpătoarea tulburărilor;
Bucură-te, păzitoarea cetății inimilor;
Bucură-te, pacea celor neputincioși;
Bucură-te, muntele sfințeniei;
Bucură-te, Maica Domnului, cea a semnului, pecetea mântuirii noastre!
Este o icoana grabnica ajutatoare celor bolnavi si cu rugaciune la Maica Domnului Ea ne asculta si vindeca orice boala! Ce e cu neputintza la om este cu putintza la Dumnezeu si Maica Domnului!
Va face din casa ta o cetate impenetrabilă impotriva răului, în care va domni prosperitatea, bunătatea și înțelegerea reciprocă.
Maica Domnului are acatist-Sf.Porfirie un bătrân grec, spune că trebuie să-ți revarsi toate nevoile, durerea, problemele Maicii Domnului. Ascetul ne învață să nu avem asteptari de la oameni apropiați, ci să apelăm la Maica Domnului, care va aranja totul asa cum este cel mai bine!
Recomandare-De Citit .Mari daruri daruesc sfintii cand li se citeste acatistu si sunt pomeniti.
Mari daruri darueste Maica Domnului celor ce ii cinstesc icoanele si i se citeste acatistu in fata icoanei,macar de citit povestea icoanei,si asa veti fi mereu pomeniti in rugaciune de catre Nascatoarea de Dumnezeu la tron Sf.Treimi
Cuvine-se cu adevărat să Te fericim Pre Tine, Născătoare de Dumnezeu, Cea pururea fericită și preanevinovată și Maica Dumnezeului nostru. Ceea ce ești mai cinstită decât herumii și mai slăvită fără asemănare decât serafimii, care fără stricăciune pre Dumnezeu-Cuvântul ai nascut, pre Tine, Cea cu adevărat Născătoare de Dumnezeu, Te mărim.
Slavă tatălui și Fiului și Sfântului Duh și acum și pururea și în vecii vecilor.
Amin.
Doamne miluiește!